Skrevet av Emne: Erik's GTE  (Lest 10138 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

erik87

  • Gjest
Erik's GTE
« på: 10. August, 2016, 13:33 »

hello people.
etter mangeårig VW-Audi gutt har jeg nå hatt en 5serie i 2 år. Fin bil men nå blir det bestilling av NY bil og over til VW igjen.
Bilen ble som følger
Golf GTE.
Pure white
17" vinter
18" sommer Nogaro
Parkeringsvarmer med tidsur
8 Veis el-justering av setet
Tilhengerfeste
Fjernlysassistent
Ryggekamera
Keyless access
Skinn vienna Gti/gtd/gte
Discover pro navi
Car net guide
Modellbetegnelse fjernet

Moods som skal gjøres:
Solfilm på alle 5ruter (done)
Basshøyttaler i siderom bak
Foliering svart tak (done)
19" gunmetal felger (done)
Bygge om til Facelift
Dippe nederste chromelist svart
Bygge om til 4 endestusser bak
Eiback senkesett (done)



« Siste redigering: 6. Februar, 2017, 13:12 av erik87 »
 

Frakas

  • Gjest
Sv: Erik's GTE
« Svar #1 på: 23. August, 2016, 19:39 »
Blir nok fint det, noe som har skjedde her da?  :)
 

erik87

  • Gjest
Sv: Erik's GTE
« Svar #2 på: 1. September, 2016, 16:11 »
Blir nok fint det, noe som har skjedde her da?  :)

Produksjonsuke er satt til 39 og Levering i slutten oktober.
Senkesett er bestilt og time for toning av alle 5 rutene samt foliering av tak er i boks.
Chipping vil også bli gjort kjapt etter avhenting :)
 

Utlogget Danny

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 349
Sv: Erik's GTE
« Svar #3 på: 1. September, 2016, 17:58 »
Blir spennende å se hva du får ut av chippen! :)
Admin og eier av Golfgte.no
2015 GTE Carbon Steel Grey - Solgt
2018 E-Golf
 

erik87

  • Gjest
Sv: Erik's GTE
« Svar #4 på: 2. September, 2016, 08:35 »
Blir spennende å se hva du får ut av chippen! :)

30hk og 60nm ca skulle det bli.
Kanskje litt mer med k&n og milltek
 

Thomas Pedersen

  • Gjest
Sv: Erik's GTE
« Svar #5 på: 2. September, 2016, 13:40 »
Chipping i hjernen, eller via OBD2-kontakten?
 

erik87

  • Gjest
Sv: Erik's GTE
« Svar #6 på: 2. September, 2016, 21:18 »
Chipping i hjernen, eller via OBD2-kontakten?

Hjernen.. hatt 4 biler der før med top resultat
 

Thomas Pedersen

  • Gjest
Sv: Erik's GTE
« Svar #7 på: 2. September, 2016, 23:11 »
Hvorfor risikere garantien på bilen når det finnes trim via OBD2 som gir nesten like tall uten å legge igjen spor?

Sent fra min D6603 via Tapatalk

 

erik87

  • Gjest
Sv: Erik's GTE
« Svar #8 på: 3. September, 2016, 13:52 »
Hvorfor risikere garantien på bilen når det finnes trim via OBD2 som gir nesten like tall uten å legge igjen spor?

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Fordi chip boks føler jeg er jalla og ugjennomført. Man får ikke justert den på samme måte med boks.
nå kjenner jeg vedkommende som gjør dette så og reversable koster meg ingenting om det skulle skje noe.
 

Thomas Pedersen

  • Gjest
Sv: Erik's GTE
« Svar #9 på: 3. September, 2016, 17:10 »
Men du har fortsatt åpnet hjernen, og da er garantien fucka selv om du tilbakestiller. Og du må jo fortsatt justere via OBD2 kontakten. Det å åpne hjernen er jo noe man gjør når det ikke er mulig å overstyre ECU, men det er jo mulig på GTE. Så du gjør jo strengt talt noe som er unødvendig. Det er ikke det samme som piggyback eller chapbooks som kaller det, som man kobler innpå ledningsnettet i motorrommet.

Sent fra min D6603 via Tapatalk
 

erik87

  • Gjest
Sv: Erik's GTE
« Svar #10 på: 4. September, 2016, 13:32 »
Men du har fortsatt åpnet hjernen, og da er garantien fucka selv om du tilbakestiller. Og du må jo fortsatt justere via OBD2 kontakten. Det å åpne hjernen er jo noe man gjør når det ikke er mulig å overstyre ECU, men det er jo mulig på GTE. Så du gjør jo strengt talt noe som er unødvendig. Det er ikke det samme som piggyback eller chapbooks som kaller det, som man kobler innpå ledningsnettet i motorrommet.


Sent fra min D6603 via Tapatalk

Da skal jeg sjekke opp dette med leverandøren. Garantien vil vel uansett ryke? dem ser vel på Møller att den er Chippet selv via OBD2?
 

Thomas Pedersen

  • Gjest
Sv: Erik's GTE
« Svar #11 på: 4. September, 2016, 20:09 »
Når man går KUN via OBD2, så legger man ikke igjen fysiske spor. Man legger inn en ny software, som man enkelt kan fjerne selv med en egen enhet man får med, når bilen skal på service, så kan det reverseres i tilfelle oppgradering fra VW, så kan man legge inn trim igjen etterpå. Når man chipper hjernen, så må man fysisk åpne hjerne, og bryte dens forsegling, da blir det lagt igjen synlige spor som gjør at garantien brytes, og siden det er en del som gjør dette om dagen, så vet jeg at hjernen blir sjekket på service for å se at den fortsatt er urørt og inntakt, er den ikke det så ryker garantien.

Et eksempel som jeg har kikket på er fra Autopower.no, dette har jeg planer om å bruke på min, og har brukt det på opptil flere biler tidligere, UTEN å åpne hjerne.

https://www.autopower.no/?side=Tuning&id=2559
 

Drive

  • Gjest
Sv: Erik's GTE
« Svar #12 på: 4. September, 2016, 23:15 »
Når man går KUN via OBD2, så legger man ikke igjen fysiske spor. Man legger inn en ny software, som man enkelt kan fjerne selv med en egen enhet man får med, når bilen skal på service, så kan det reverseres i tilfelle oppgradering fra VW, så kan man legge inn trim igjen etterpå. Når man chipper hjernen, så må man fysisk åpne hjerne, og bryte dens forsegling, da blir det lagt igjen synlige spor som gjør at garantien brytes, og siden det er en del som gjør dette om dagen, så vet jeg at hjernen blir sjekket på service for å se at den fortsatt er urørt og inntakt, er den ikke det så ryker garantien.

Et eksempel som jeg har kikket på er fra Autopower.no, dette har jeg planer om å bruke på min, og har brukt det på opptil flere biler tidligere, UTEN å åpne hjerne.

https://www.autopower.no/?side=Tuning&id=2559

Har du erfaring med Autopower Thomas? Er interessert i dette selv, kjenner du de?
 

Thomas Pedersen

  • Gjest
Sv: Erik's GTE
« Svar #13 på: 5. September, 2016, 08:10 »
Når man går KUN via OBD2, så legger man ikke igjen fysiske spor. Man legger inn en ny software, som man enkelt kan fjerne selv med en egen enhet man får med, når bilen skal på service, så kan det reverseres i tilfelle oppgradering fra VW, så kan man legge inn trim igjen etterpå. Når man chipper hjernen, så må man fysisk åpne hjerne, og bryte dens forsegling, da blir det lagt igjen synlige spor som gjør at garantien brytes, og siden det er en del som gjør dette om dagen, så vet jeg at hjernen blir sjekket på service for å se at den fortsatt er urørt og inntakt, er den ikke det så ryker garantien.

Et eksempel som jeg har kikket på er fra Autopower.no, dette har jeg planer om å bruke på min, og har brukt det på opptil flere biler tidligere, UTEN å åpne hjerne.

https://www.autopower.no/?side=Tuning&id=2559

Har du erfaring med Autopower Thomas? Er interessert i dette selv, kjenner du de?
Ja, jeg har brukt Autopower på 2 av mine tidligere biler, og det har funket smertefritt. Det var samme type som er tilgjengelig til GTE, bare en tidligere utgave.

Jeg har også brukt samme type tuning fra andre leverandører også.
 

erik87

  • Gjest
Sv: Erik's GTE
« Svar #14 på: 5. September, 2016, 17:49 »
hmm, meget intressant.
Min kompis skulle sjekke dette opp.
Sparer endel penger på å slippe å kjøpe enheten sjøl vil jeg tro.