Skrevet av Emne: GTE'en er også meget trimbar  (Lest 11937 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Falck

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 336
  • '16 Golf GTE CSG
Sv: GTE'en er også meget trimbar
« Svar #15 på: 13. Desember, 2015, 17:32 »

Mest sannsynlig "fant" du disse fra elmotoren. (3. clutchen, derfor du merker stor forskjell på fulladet og tomt batteri), bensinmotoren yter nok 150 hest uansett. Poenget mitt er at når man chipper bilen, så chipper du bensinmotoren til +30 ish.

Her er svaret jeg fikk fra TSRacing (som jeg anser for å være seriøs i bransjen):

Sitat
+30hk
kr.6500,- ink.mva  ,ink. full diagnosetest , ink.gjøre bilen orginal igjen ,
og ink.ny tuning om den skulle bli oppdatert bort på service 

BR
Tommy Schønberg
T S ® - R A C I N G
TS®Technology
Lørenskog_Norway
www.tsracing.no

Fra: XX
Sendt: 20. oktober 2015 19:11
Til: TS-RACING Chiptuning <post@tsracing.no>
Emne: Golf GTE

Hei!

Prøvde å stille samme spørsmål via kontaktskjemaet deres forrige uke, men kan ikke se å ha fått svar.

Spørsmålet er, vil det bli mulig å tune en 2016 Golf GTE? Den burde jo være god for minimum 234 hester.

Mvh
XX
 

Freddyg91

  • Gjest
Sv: GTE'en er også meget trimbar
« Svar #16 på: 17. Desember, 2015, 09:14 »
ingen tvil om at tommy er dreven i bransjen, visste ikke at han hadde noe på lur til disse :P

når tallene var så like som de eg fikk på dynoen så mistet det lille eg hadde av troen på nederlandske chippen :P
 

Magpie83

  • Gjest
Sv: GTE'en er også meget trimbar
« Svar #17 på: 28. Juni, 2016, 23:55 »
Jeg chippet min GTE på lørdag. Angrer ikke på det! Kuttet nesten ett sekund på 0-100... (uoffisiell måling)
Om noen andre vurderer å gjøre det samme, kan jeg absolutt anbefale Chipsenter Norge! De har tuklet med flere av mine biler, med fantastisk resultat!

Og til det andre selskapet som er nevnt over her, kan jeg bare si en ting... HOLD DERE UNNA!   
 

Drive

  • Gjest
Sv: GTE'en er også meget trimbar
« Svar #18 på: 29. Juni, 2016, 03:52 »
Jeg chippet min GTE på lørdag. Angrer ikke på det! Kuttet nesten ett sekund på 0-100... (uoffisiell måling)
Om noen andre vurderer å gjøre det samme, kan jeg absolutt anbefale Chipsenter Norge! De har tuklet med flere av mine biler, med fantastisk resultat!

Og til det andre selskapet som er nevnt over her, kan jeg bare si en ting... HOLD DERE UNNA!   

Vi kjøper ikke den uten begrunnelse på hvorfor vi skal holde oss unna. Del dine erfaringer :)

Er forresten denne chippen i software? Reversibel? Pris?
 

Magpie83

  • Gjest
Sv: GTE'en er også meget trimbar
« Svar #19 på: 29. Juni, 2016, 11:48 »
Chippen sitter i software ja og er reversibel. De tar backup av original software. Pris får du ved å sende dem en mail eller melding på Facebook. :) Nå det kommer til det andre firmaet, så har jeg egne erfaringer og hørt flere andre som har hatt problemer.
De tuklet med en  Passat jeg hadde... Den ble tungstartet og gikk i nødmodus flere ganger om dagen. Det ble i orden igjen når de la inn originalvare. Dro deretter til Chipsenter, som uten problemer fikset mere krefter uten nødmodus!
Chipper heller ikke bilen hos en som må stjele programvare fra andre tunere for å holde seg oppdatert.
De som kjenner til historien vet hvem og hva dette er snakk om.
 

Thomas Pedersen

  • Gjest
Sv: GTE'en er også meget trimbar
« Svar #20 på: 13. Juli, 2016, 01:34 »
Så Chipsenter har tuning til bilen hvor man IKKE må åpne hjernen? Men KUN går via OBD2-kontakten?

Sent fra min D6603 via Tapatalk

 

Magpie83

  • Gjest
Sv: GTE'en er også meget trimbar
« Svar #21 på: 14. Juli, 2016, 22:34 »
Må ut med hjernen, men de gjør det veldig kjapt! ☺️
 

Thomas Pedersen

  • Gjest
Sv: GTE'en er også meget trimbar
« Svar #22 på: 15. Juli, 2016, 09:37 »
Ok. Det er for mye tap av fabrikksgaranti til at jeg er villig til å prøve det. No dritt å sitte med regninga sjøl om ting skulle havarere...

Sent fra min D6603 via Tapatalk

 

erik87

  • Gjest
Sv: GTE'en er også meget trimbar
« Svar #23 på: 18. Februar, 2017, 16:58 »
har hatt min på dyno!

uten chip og sånt (har k&n filter tho, men skal ha nada å si)

målt effekt til 230hk og 409nm

sååå. å trimme den til 235hk og 410nm vil jo ikke vere så stor økning

Hvordan fikk du bilen til å gå på rulla uten att den går i torque block mode? Min sperret på 3000 omdr og alle lampene som kan lyse, lyste i dashbordet så hadde blitt evig glad om du delte hvordan du fikk kjørt den i rulla og hva som må slå's av :)