Nyeste innlegg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Generelt / Sv: Stopp for produksjonen av GTE modeller til 2019
« Nyeste innlegg av Thomas I går kl. 09:47 »
Kan ikke tenke meg at rekkevidde på el er basert på tidligere kjøring.
Om jeg har kjørt ut strømmen på motorvei i 100-120, kjørt pent på småveier, eller kun småkjøring med start og stopp rundt i byen, så er det alltid omtrent samme rekkevidde etter neste opplading. Det eneste jeg har sett påvirke rekkevidde etter lading er utetemperaturen. Nå for tiden når det er kanskje 18 grader tidlig om morgenen, viser den 45-48km, om vinteren når det er 10-15 minus vises rundt 35km. Skrur jeg av klimaanlegg og alt annet viser det 50km, uansett utetemperatur.
2
Generelt / Sv: Stopp for produksjonen av GTE modeller til 2019
« Nyeste innlegg av Lassen 15. Juli, 2018, 21:43  »
Er oppgitt til 50km.
Det som står i dashboardet er kun ett estimat basert på tidligere kjøring de siste 50km så om du har kjørt ekstremt fint og satt den til fullading og skrur av klima så ser du kanskje rundt 49-50km, men igjen så er det kun ett estimat.
Bedre å sjekke forbruket på el mens man kjører for å en viss pekepinn på hvor langt du kommer.
3
Generelt / Sv: Stopp for produksjonen av GTE modeller til 2019
« Nyeste innlegg av Ingar 15. Juli, 2018, 21:34  »
Jeg har 2018 modell å har pr dags dato aldri fått ladet mer enn til 45km,selv nå på sommeren,da er aircondition i OFF-posisjon under lading.
4
Generelt / Sv: Stopp for produksjonen av GTE modeller til 2019
« Nyeste innlegg av Isbjørn 15. Juli, 2018, 21:19  »
Det jeg lurer på er: hva er offisiell rekkevidde på EL for eksisterende GTE? Min har én gang eller to oppgitt rekkevidde 50km ved oppstart og det var da den var noen måneder gammel. Nå etter snart to år er det mer vanlig at den sier 47 etter fullading. Kjører jeg en tur på kun EL så er det min erfaring at oppgitt rekkevidde nesten alltid synker med mer enn tilbakelagt distanse. I den grad jeg følger med.
6
Generelt / Sv: Batterivakt på 12V uttak?
« Nyeste innlegg av Eple 14. Juli, 2018, 12:41  »
+ kabel der jeg peker i sikringsboksen og - kabel der jeg peker øverst.
Husk motor / tenning avslått, koble til - først, laderen avslått ved tilkobling.
Selv bruker jeg en lader som automatisk måler batteriet og som lader det etter behov.
7
Generelt / Sv: Batterivakt på 12V uttak?
« Nyeste innlegg av Dag Aanes 13. Juli, 2018, 18:02  »
Eple.
Du skriver at det er enkelt å lade 12V batteriet fra motorrommet. Er det mulig å få en anvisning hvor man kobler seg på med lader?
8
Generelt / Sv: Manglende kjøling med innstilt avreisetidspunkt
« Nyeste innlegg av Eple 12. Juli, 2018, 08:39  »
Jeg har ikke så mye greie på det men en gang når jeg hadde forhåndsprogramert bilen til å sette på varmen kom det opp at funksjonen ikke kunne utføres pga lite strøm på 12v batteriet i displayet.
Er vel neppe det hos deg for da skulle det stå på skjermen.
Aner ikke hvordan du måler batteriet. Jeg kobler til laderen min og er ikke alle strekene hvite så vet jeg at det ikke er fulladet.
9
Jeg har sommerhjul med 18" Nogaro felger, Goodyear Efficientgrip Performance, 225/40-18, 6mm mønster, og ønsker å bytte disse i et sett med 17" Rio de Janeiro med gode sommerdekk. Har 2015 eGolf, og trenger litt ekstra rekkevidde uten å gå helt tilbake til de originale trøttfelgene. Hjulene mine er hele, pene og ikke kantkjørte, og jeg ønsker selvsagt å bytte med hjul i like god stand. Er i Trondheim.
10
Generelt / Sv: Manglende kjøling med innstilt avreisetidspunkt
« Nyeste innlegg av Busk 11. Juli, 2018, 23:17  »
Takk for nysgjerrigheten.  :) Står i garasje hjemme jeg også, men på jobb i solsteken så hadde det vært veldig kjekt om det fungerte for tiden. Mer enn hver 5.-6. gang, det er altså det merkeligste, at noen få ganger så har kjøling fungert. Jeg har ikke sjekket med Car-Net-styring (abonnementet gikk ut i vår, teller fremdeles litt på knappene mht. fornying). Men for forhåndsinnstilling er det jo uansett de samme klimaprofilene i bilen man styrer med Car-Net så det burde vel ikke ha noe å si...? Men du brukte antagelig øyeblikkelig klimatisering, dvs. ikke tidsinnstilt?

Jeg har heller ikke sjekket 12V-batteriet. Men problemet er i hvert fall ikke at det ikke blåser luft for det har jeg sjekket en rekke ganger ved å sette meg inn i bilen før avgangstidspunktet er der. Burde ikke det tyde på at det ikke er der problemet ligger? Og jeg trodde altså at det i hovedsak var høyspenningsbatteriet som ble belastet ved elektrisk klimatisering. Jeg vet webastoen trenger et "velfungerende" 12V-batteri (må for øvrig også ha noe "juice" på høyspenningsbatteriet for dette har jeg merket), men det føles jo veldig bakvendt at klimaanlegget skal dra noe vesentlig fra det når man klimatiserer med strøm. Tilkoblet eller ei, men i hvert fall når man er tilkoblet nettstrøm. Brukanvisningen sier vel også at man mister 6-7 km eller noe på høyspenningsbatteriet dersom man klimatiserer uten å være koblet til. Skulle ikke det tyde på at det er høyspenningsbatteriet som i hovedsak blir belastet?

Jeg kan selvfølgelig sjekke 12V-batteriet for sikkerhets skyld. Hvordan gjør man det? Jeg har en gammel sak fra Biltema man kan plugge i sigarettenneruttaket. Greit nok?

Vedlikehold av 12V-batteriet burde man sikkert vært flinkere på, men jeg har altså aldri merket utfall av funksjoner. Før nå eventuelt da...
Sider: [1] 2 3 ... 10